Enne rattamatka kontrolli alati sõiduriista korrasolekut

Väga sageli juhtub, et tullakse rattamatkale ja avastatakse alles siis, et rattal on midagi viga, koormates selliselt üle korraldusmeeskonna rattamehaanikud.
Praktika näitab, et siiski on enamik taolisi vigu sellised, mille tekkimist oleks saanud eelnevalt vältida. Kuigi jalgratast saab näiliselt kasutada, ei pruugi see siiki täiesti töökorras ja töökindel olla.

Seepärast enne pikema sõidu (rattamatka) algust:

• Kontrolli, et rehvidesse oleks pumbatud vajalikul määral õhku (rõhu taseme markeering on kõigil kaasaegsematel rehvidel peal ja sellele vastav skaala on ka tanklates olevates manomeetrites).

• Veendu et õhk rehvist ei kaoks. Kui märkad, et rõhk alaneb liiga kiiresti võib põhjuseks olla kulunud mantel, vigane õhukumm, reguleerimata kodarad või defektiga velg. Viimaste puhul ei ole kummi vahetusest abi.

• Hoolitse, et jalgratta liikuvad osad oleksid eelmisest kasutamisest sinna sattunud porist puhastatud (puhastatud rattal ei teki nii kergesti vigu ja see peab paremini vastu).

• Hoolitse, et kett oleks õlitatud (kett vajab sagedast õlitamist, seda tuleks teha kasutamise intensiivsusest olenevalt, näiteks 1 kord nädalas).

• Kontrolli, et ratta kinnitatavad osad (porilauad, pakiraamid, tuled jms) oleksid korralikult kinnitatud ning ei hakkaks sõidu ajal logisema, ei kukuks kodaratesse või ei kaoks ära.

• Kontrolli pidurite korrasolekut, samuti et need oleks reguleeritud ning kui sõita tuleb ka pimedas, siis reflektorite (helkurite) olemasolu või tulede korrasolekut.